Eerlijkheid, passie, inzet, creativiteit en betrokkenheid zijn 5 tips die wij aan iedere ondernemer meegeven omdat wij hier zelf in geloven

Wie zijn we?

Boekhoudkantoor De Factuurwinkel werd opgericht in 2004 door Eddy Valee en Luc Stijven en is erkend door het Beroepsinstituut van Boekhouders en Fiscalisten.  Wij focussen ons van bij het begin op een betaalbare en professionele dienstverlening met boek­houding en fiscaal advies in mensentaal en op mensenmaat, waar waarde wordt gecreëerd voor onze klanten.  De digitalisering biedt ons kantoor een hoop nieuwe uitdagingen waarbij wij evolueren naar meer professionaliteit en meer proactieve cijferberoepers (zie onze sociale media en onze nieuwsbrieven) .

 

Eddy Valee, oprichter, zaakvoerder en vennoot begon in 1982 als zelfstandig kantoorhouder van een grote bank. Nadat hij overstelpt werd met boekhoudkundige vragen van zelfstandigen en kmo's, besloot hij opleidingen te volgen tot boekhouder. In 1991 richtte hij zijn eigen vennootschap op en werd hij erkend als boekhouder binnen het BIBF (het Beroepsinstituut van Boekhouders en Fiscalisten). Na overname van een boekhoudkantoor in Genk werd op 19 januari 2004 boekhoudkantoor De Factuurwinkel geboren. Eddy Valee werd binnen Voka in 2005 uitgeroepen als starterscoach en is tevens bestuurder van de Limburgse beroepsvereniging LVAB (Limburgse Vereniging van Accountants, Boekhouders, Boekhouders-Fiscalisten, Belastingconsulenten, Bedrijfsrevisoren en andere Economische Beroepsbeoefenaars). Bovendien is hij als erkend boekhouder lid van de Stagecommissie van het BIBF en vertegenwoordigt hij het LVAB bij het NOBF (Nederlandstalig Overlegcomité van Boekhouders en Fiscalisten) dat regelmatig vergadert met de voorzitter van het BIBF in de Consultatitieve Commissie.

 

Luc Stijven, oprichter, zaakvoerder en vennoot, studeerde in 1993 te Brussel af als master in de economische wetenschappen optie fiscaliteit, behaalde nog een getuigschrift in Accountancy en werd Geaggregeerde in het lesgeven. Hij begon in 1993 als junior fiscalist binnen het Limburgs accountantskantoor Meersmans en Partners. Tussen 1995 en 1996 was hij avonddocent aan de PHL (nu PXL) te Hasselt. In 2000 werd hij vennoot binnen het accountantskantoor Meersmans en Partners en in 2001 werd hij erkend als belastingconsulent binnen het I.A.B. (Instituut van Accountants en Belastingconsulenten). In 2003 heeft hij gedurende een jaar als tax manager gewerkt bij BDO Hasselt (vijfde grootste accountantskantoor ter wereld). In 2004 begon dan de langdurige samenwerking met Eddy Valee. Hij doceerde bij Syntra en sporadisch spreekt hij over fiscale topics tijdens bepaalde netwerk-events.

 

Timmy Lemmens studeerde in 2001 af aan de PHL (nu PXL) te Hasselt als bacherlor Accountancy-Fiscaliteit. Na eerst zijn stage binnen boekhoudkantoor De Factuurwinkel met succes te hebben volbracht begon hij in 2011 als dossierbeheerder. Vanaf januari 2013 werd hij mede-zaakvoerder en vennoot. In augustus 2015 slaagde hij met onderscheiding in zijn eindexamen erkend boekhouder binnen het BIBF. Tot slot behaalde Timmy in 2016 met grote onderscheiding een bijkomende opleiding creditmanagement (= volledige opvolging van klanten, met de bedoeling het risico op wanbetalers zo klein mogelijk te houden).

 

Boekhouding en fiscale diensten leveren in mensentaal en op mensenmaat wierp duidelijk zijn vruchten af want van­daag telt ons kantoor acht medewerkers (3 zaakvoerders, 4 dossierbeheerders en 1 office-manager). We richten ons tot kmo’s, vrije beroepers en zelfstandigen. We nemen de volledige boekhouding voor onze rekening en verlenen het juiste advies. We kiezen voor een laag­drempelige en persoonlijke aanpak en bijgevolg houdt dat ook in dat we buiten de gebruikelijke kantooruren paraat staan. Als een klant enkel ’s avonds kan afspre­ken, zullen we ons daaraan aanpassen. Onze keuze voor laagdrempigheid leidde tot de naam De Factuurwinkel.
 

Voor ons is het een prioriteit om een goede relatie en een goede communicatie met onze klant te voeren. Ons zal je niet horen zeggen wat je zelf graag wil horen maar wel wat je móet horen. Net zoals ouders het beste voor hebben met hun kinderen, heeft De Factuurwinkel ook het beste voor met zijn cliënteel. Dat betekent dus dat we soms sturend moeten optreden, maar op het eind van de rit zal de klant ons daar dankbaar voor zijn.

Daarnaast staat ons kantoor ook bekend omwille van zijn goede startersbegeleiding. Het kantoor werd er door VOKA al voor bekroond. Het eerste advies is vrijblijvend en gratis. En ook tijdens de Startersdagen van UNIZO tekenen we altijd present. We leggen uit hoe een beginnend zelfstandige de opstart van zijn zaak kan realiseren en leren hem hoe hij zijn boekhouding dient bij te houden. Tot slot focussen wij ons op adviesverlening. We merken dat klanten vooral nood hebben aan fiscaal advies. Omdat we de wetgeving nauwgezet volgen, weten we hoe we aan fiscale optimalisatie moeten doen.
 

Als lid van diverse organisaties zoals Unizo, Voka, Lvab, NSZ, Bibf ... zijn wij:

  • een onafhankelijke partner waarop je kan vertrouwen van bij de start tot aan de finish.
  • een kantoor dat valkuilen tracht te vermijden.
  • een team die komt met concrete oplossingen, gericht op de toekomst en niet het verleden.
     

Voor u en voor ons zelf lezen wij:

  • Fiscale Actualiteit
  • Fiscaliteit en Accountancy
  • Fiscalnet (databank, met dagnieuwsbrief)
  • Creatief boekhouding (maandelijkse nieuwsbrief)
  • Pacioli (tijdschrift van het BIBF)
  • De Tijd
  • De Trends
  • Diverse elektronische nieuwsbrieven

Als erkend boekhoudkantoor volgen wij en onze medewerkers minstens 40 uur beroepsopleiding per jaar.

Keer terug naar